Korony kompozycji kwiatowych | ||
Wyodrębnienie tej kategorii wynika z pewnej autonomii, która polega na możliwości istnienia rzeźby jako odrębnego bytu, a także zwrócenia uwagi na cechy jakie posiada. Demonstruję rzeźbę przeważnie w dwóch rzutach. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lipa, wys. 12 cm. Zbliżenie, na którym widać technologię wykonania. Osobno, obustronnie rzeźbione liście mocowane są w korpusie przy pomocy czopów. Korpus toczony, a następnie obrzeźbiony ma wytoczone głębokie gniazdo, w którym mieści się rzeźbiony rdzeń, tworząc kolejny plan. Barwienie tradycyjne, podkreślone brązem w celu wydobycia faktury i rysunku. |
|
|
|
Lipa, wys. ok 12 cm. Technologia i sposób rzeźbienia identyczny jak w wyżej opisanych koronach. Na tym zdjęciu widoczny jest fragment rdzenia. Barwienie podkreślone brązami. |
|
|
|
Lipa, wys. 7 cm. Barwienie polichromatyczne tradycyjnie wykończone impregnatem i woskiem. Patyna. Bliki uzyskane poprzez polerowanie. |
|
|
|
|
|