Meble, lampy, zegary ... | ||
Prezentuję kilka przykładów ręcznie wykonanych mebli rzeźbionych na zamówienie, do określonego przeznaczenia. Większość z nich posiada walor rozbieralności z powodów opisanych poniżej. Wszystkie realizacje oparte są o kanony obowiązujące w danym stylu i wszystkie wykonane z największą starannością. |
|
Konsola przyścienna pod lustro. Lipa, wys. 68 cm, blat 40 x 80 cm. Mebel wykonany w technologii rzeźbiarskiej różniącej się od technologii stolarskiej tym, że całość stanowi solidny masyw umożliwiający łagodne i jednorodne przejścia formy. "Dekor" przejęty z istniejącej ramy lustra i rzeźbiony w masywie konsoli. Słój drewna ustawiony zgodnie, co zapobiega rozsychaniu się mebla w przyszłości. |
|
|
|
|
|
Płyciny drzwiczek renesansowego kredensu. Orzech, przed barwieniem. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stolik rokokowy. Olcha, barwiony, patynowany, wykończony woskiem. Wys. 72 cm. Blat specjalnie impregnowany - odporny na działanie płynów, np. alkoholu. Konstrukcja rozbieralna z połączeniami pływającymi - wygodna do transportu, konserwacji i w przyszłości ewentualnych napraw. Taka konstrukcja posiada również walor powodujący wyeliminowanie pęknięć lub wypaczeń mebla w procesie rozsychania się. Całość rzeźbiona ręcznie, w pełni wykorzystująca wszelkie zasady sztuki snycerskiej. Patyna z zastosowaniem sztucznego kurzu tworzy efekt „mebla z epoki”. Projekt własny. |
|
Konsola przyścienna, rokokowa. Lipa, barwiona, patynowana, wykończona woskiem. Wys. 72 cm. Patyna z zastosowaniem sztucznego kurzu. Konstrukcja rozbieralna z połączeniami pływającymi - wygodna do transportu, konserwacji i w przyszłości ewentualnych napraw. Zastosowanie wielorakie, np. kompletujące mebel z lustrem, obrazem lub ekspozycja indywidualna, dekoracyjna, wypełniająca stosowny fragment pomieszczenia. Mebel rzeźbiony ręcznie, w pełni wykorzystujący wszelkie zasady sztuki snycerskiej. Mój projekt, możliwość wykonania według ustaleń z klientem. |
|
Taboret zaprojektowany i wykonany do konsoli przyściennej, którą wykonałem wczaśniej. Mebel przed malowaniem i tapicerowaniem. Stopki do skrócenia na stosowną wysokość. |
|
|
|
Konsola projektowana do istniejącego lustra, z wykorzystaniem motywów zastosowanych w ramie lustra. Mahoń. Blat odchylany w poziomie, odsłaniający niewidoczną „szufladę”. Mebel rzeźbiony ręcznie. Patyna z zastosowaniem sztucznego kurzu wpisuje się w autentyczną patynę oryginalnej ramy, tworząc jednorodny komplet. Taboret nie należy do kompletu. |
|
Podobna konsola rokokowa. Olcha. Projektowana „do towarzystwa”, do kompletu istniejących mebli. Rozbieralna, połączenia pływające, barwiona metodami jak poprzednie, barwa dobrana doświadczalnie do nieco spłowiałych mebli. Mebel rzeźbiony ręcznie. Taboret nie należy do kompletu. |
|
Taborety. Olcha. Wys. 51 cm z tapicerką. Całkowicie rzeźbione ręcznie. Nogi rzeźbione z masywu, sztywno osadzone w siedzisku wytoczonym z deski dwuwarstwowej, klejonej przemiennie. Cztery girlandy rozbieralne. Dolny łącznik bogato rzeźbiony z centralnie umieszczoną różą, również rozbieralny. Podwójny komplet (12 szt.) zrealizowany wraz z innymi meblami do sklepu - salonu handlującego dziełami sztuki. |
|
Konsolka pod lustro, tzw. „jamnik”. Lipa, barwiona na kolorowo barwnikami miękko przenikającymi się. Wykonana jako komplet z lustrem uzupełniający wystrój holu, gdzie dominantę stanowią schody, również wyrzeźbione przeze mnie w tej samej konwencji snycerskiej. Całość wykonana w pojedynczym egzemplarzu, wykończona wielobarwnie z wyraźnym akcentem na zieleń, świetnie wpisującą się w barwy ogrodu widoczne przez oszklone ściany domu. Ukłon w kierunku inwestorów, którzy odważnie i jednocześnie ufnie zgodzili się na tę sugestię. Dzięki temu otacza ich oryginalna i radosna barwa. Komplet prezentowany jest w katalogu „schody”. |
|
Barokowy stolik podczas rzeźbienia. Olcha. Projektowany do konkretnej sytuacji, z uwzględnieniem stosownych wymiarów. Na zdjęciu pokazana jest sama konstrukcja, z zastosowaniem nakładanych aplik. Oczywiście „czopy technologiczne” będą usunięte. W tej fazie rzeźbienia służą do utrzymania i kontrolowania geometrii oraz do mocowania. Projekt własny, część większej realizacji. |
|
Komplet nóg do kanap. Olcha. Realizacja wg projektu klienta. |
|
|
|
|
|
Komoda, wyżej opisana, przed barwieniem. |
|
|
|
Rzeźbiony stół w stylu i proporcjach prowansalskich - wykonany według projektu klienta. Apliki jeszcze niewklejone. |
|
Stół przed barwieniem. |
|
Mebel podczas barwienia. |
|
Bufet restauracyjny. Mahoń. Wszystkie apliki i elementy dekoracyjne są mojego projektu i wykonania. Jest to przykład uszlachetnienia jakiegokolwiek mebla przez zastosowanie odpowiednich dekoracji snycerskich. Prezentowany mebel został zaprojektowany i wykonany dla wrocławskiego hotelu Maria Magdalena. Niestety, nie dysponuję zdjęciami aplik, ale zapewniam, że w elegancki sposób podkreślają wyjątkowość mebla, tym bardziej, że wykonane są bardzo starannie i są zgodne ze wszystkimi kanonami sztuki snycerskiej. |
|
Konsola przyścienna. Wielkość widoczna. Blat dębowy z czterema szufladami. Nogi rzeźbione w lipie. Całość przeznaczona do pomalowania czarnym lakierem. |
|
|
|
Supraporta. Lipa, wewnętrzny wymiar to szerokość drzwi. Motyw wieńca skomponowanego z rozmaitych owoców. Supraporta umieszczona została na lambrekinie, tworząc oryginalną i plastyczną dekorację. Projekt własny, pojedynczy egzemplarz. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Żyrandol, lipa złocona, rzeźbienie ręczne, motyw podstawowy - róże. Bardzo dawna realizacja. |
|
Konsola przyścienna z blatem dębowym. Pięć szuflad. Wielkość typowa. Mebel przeznaczony do pomalowania białym lakierem. |
|
Taboret z szufladą. Drewno lipowe. Blat przygotowany do tapicerowania. Planowane barwienie dopasowane do istniejącego kompletu. Projekt własny. |
|
Rzut boczny mebla przedstawionego wyżej. |
|
Zbliżenie detali. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|