Sakralne | ||
Rzeźbę sakralną oraz naprawy i konserwacje robię od początku wykonywania tego zawodu. Bardzo wielu ciekawych realizacji nie jestem w stanie zaprezentować z powodu braku dokumentacji. W tym materiale pokazuję tylko kilka rzeźb obejmujących typowe przypadki. |
|
|
|
Zbliżenie twarzy Chrystusa. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Krzyż barokowy z postacią Chrystusa przed barwieniem. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zbliżenie dłoni. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bozzetto piety. Czereśnia, wys. 10 cm. |
|
|
|
|
|
Ambona w kościele Redemptorystów M.B. Pocieszenia we Wrocławiu przed i po nałożeniu dekoracji. Zdjęcie przedstawia apliki przed złoceniem. Wszystkie elementy są rozbieralne. Rutynowo uprawiam tę praktykę, ponieważ wiem, ile kłopotu sprawiają połączenia sztywne podczas napraw i konserwacji. Projekt własny nawiązujący do istniejących precedensów. |
|
Anioły z prospektu organowego. Lipa, wys. 94 cm. Zlecenie z kościoła w Wołowie. Projekt wykonałem na podstawie starego zdjęcia organów, gdzie ledwo widoczne były gesty aniołów zapraszające do słuchania. Drugim pomocniczym elementem były zachowane pilastry określające wymiary aniołów. W efekcie reminiscencja stała się swobodną interpretacją danych, oczywiście z zachowaniem stylu. |
|
Żart podczas złocenia aniołów spontanicznie nawiązujący do alegorii z Kaplicy Sykstyjskiej. |
|
|
|
|
|
Stół ofiarny i ambonka. Dąb polichromowany. Kartusze i apliki rzeźbione w lipie. Projekt własny. Złocenia w pracowni Ludomira Domańskiego. |
|
Stół ofiarny, jak wyżej. |
|
|
|
Konsola barokowa przeznaczona do ustawienia rzeźby Madonny odnalezionej i odrestaurowanej przez ks. Lenarcika, proboszcza parafii w Rzeczycy. Lipa. Rzeźba przeznaczona do złocenia. |
|
Rzut boczny rzeźby opisanej wyżej. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Element dekoracyjny przeznaczony do zakrystii kościoła w Wielonczy na Zamojszczyźnie. Do tego kościoła wyrzeźbiłem drogę krzyżową. W przyszłości uzupełnię ten katalog zdjęciami z tej realizacji. |
|
Centralny element dekoracyjny w kościele w Orłowie Murowanym na Zamojszczyźnie. Lipa. |
|
|
|
Jedna z pierwszych faz rzeźbienia putta. |
|
|
|
|
|
Aniołek. Lipa. Rzeźba przeznaczona do złocenia. |
|
Aniołek. Rzut z boku. |
|
Rzut od tyłu pokazyjący układ włosów. |
|
Kopia barokowego dekoru I H S jako apliki na antepedium. |
|
Putto,wysokość 20 cm, lipa, barwienie na gruncie kredowo - klejowym. |
|
|
|
Supraporta. Lipa. Wielkość widoczna. Motyw nawiązujący stylem do precedensów występujących w kościele. Projekt własny. Złocenia w pracowni Ludomira Domańskiego z Wrocławia. Apliki demontowalne. |
|
Element dekoracyjny wypełniający kwaterę w ołtarzu głównym. Olcha, szer. 32 cm. Projekt własny. Ramka i jej złocenie oryginalone, natomiast złocenie apliki nawiązuje do klasy występującej w obiekcie i wykonane zostało w pracowni pozłotniczej Ludomira Domańskiego z Wrocławia. Aplika demontowalna. |
|
Aplika z kwatery ołtarzowej wypełniająca romboidalną ramkę. Wielkość i warunki opisałem powyżej |
|
Trzy apliki, które przedstawiam, stanowią część realizacji. Każda projektowana indywidualnie do poszczególnych kwater i oparta na idei mocno stylizowanej rozety. Rozciągnięcie rozety do planu prostokąta wymusił kształt istniejących kwater. |
|
Wstęga z imieniem s.Clemensa. Lipa. Rzeźba przeznaczona do złocenia. |
|
|
|
|
|
Zbliżenie. |
|
|
|
Wstęga z imieniem s. Alfonsusa. Lipa. Rzeźba przeznaczona do pozłocenia. |
|
Rzeźba po pozłoceniu. |
|
"Duch Święty". Lipa. Rzeźba przed złoceniem. |
|
Rzeźba opisana wyżej jako dekoracja ambony. |
|
Duch Święty. Lipa, wym. 125 x 50 cm. Złocenia w pracowni Ludomira Domańskiego. Zdjęcie przedstawia rzeźbę przed i po złoceniu. |
|
Firanki w prospekcie organowym w jednym z podwrocławskich kościołów. Lipa. Jeden element 30 x 30 cm. Wyrzeźbiłem dwa komplety. Złocenia pani Ewy Kuśnierz - Zawadowskiej. |
|
|
|
Element dekoracyjny przeznaczony do złocenia. Lipa, 10 cm. |
|
Lipa, 35 cm. |
|