Rzeźby różne, płaskorzeźby, głowice | ||
W tym katalogu prezentuję rzeźby, których nie sposób było kwalifikować w wyżej ustalonych kategoriach, a stanowią odrębne byty i warto, jak sądzę, je zaprezentować. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Owczarek szetlandzki. Drewno klonowe, 15 x 10 cm, barwienie bejcą bez impregnatu. |
|
Rzut boczny. |
|
Rzut boczny. |
|
Element dekoracyjny do karety. Lipa. |
|
Elamanty dekoracyjne do karety. Lipa. |
|
|
|
Groteskowe zakończenie poręczy schodów. Mahoń. Projekt własny, rzeźba wykonana w pojedynczym egzemplarzu. Kształt rzeźby wpisuje się w profil poręczy. |
|
Jedna z pierwszych faz powstawania płaskorzeźby. |
|
|
|
Płaskorzeźby przed nałżeniem polichromii. |
|
|
|
Tak przedstawia Makowski "dziecięcą kapelę". |
|
|
|
|
|
|
|
Ozdobny korek do wina. Lipa, barwiona techniką opisaną w katalogu "naparstki". Jest to mój "zdawkowy" powrót do tego tematu, ponieważ przed laty wyrzeźbiłem kilka korków do kolekcjonowanych karafek. Były to karykatury ówczesnych polityków i, jak pamiętam, Stańczyka. Obecnie postanowiłem powrócić do tematu. Prezentuję "rozgrzewkę" w postaci tych trzech korków. |
|
Rzeźba opisana na poprzedniej stronie bez korka. Do "rozgrzewki" użyłem korka z "odzysku", tu przedstawiam samą rzeźbę. Oczywiście motywy rzeźb mogą być rozmaite. Zapewniam, że każdy rzut jest poprawny i właściwy. |
|
|
|
|
|
Ozdobny element trejażu. Dąb, 50 cm. Pasowanie do konstrukcji. |
|
|
|
|
|
Patera. Do wyrzeźbionej, a następnie pozłoconej podstawy zamocowałem wytoczony trzpień. Trzpień do szklanego półmiska przykleiłem silikonem. Rozbieralność zapewnia wygodę podczas konserwacji. Przedstawiam ten eksperyment jako udany sposób na łączenie szkła z rzeźbioną podstawą. Powstała ciekawa patera. |
|
Podstawa pod szklaną czarkę z motywem dekoracyjnym rozety. Orzech, szer. boku podstawy 11 cm. Barwienie meblowe. Patyna. |
|
Głowica pilastra meblowego. Olcha. Detal przeznaczony do lakierowania. Opracowanie "cięć" własne. |
|
Konsole meblowe z bocznym "dekorem". Olcha. Detale przeznaczone do lakierowania. |
|
Zdjęcie przedstawia fazę technologiczną przed rzeźbieniem głowic pilastrów meblowych. |
|
|
|
Róża opisana wyżej. |
|
Kapitel koryncki. Model jednego z czterech boków. Przeznaczony do zwieńczenia czterokątnych kolumn. Powielanie w pracowni sztukatorskiej. Wielkość widoczna. |
|
Cztery głowice meblowe rzeźbione w stylu korynckim. Mahoń, wys. 14 cm. Kapitele stanowią zwieńczenie pilastrów w biblioteczce. Rzeźby wykonane ręcznie z jednego szablonu. |
|
Model głowicy pilastrów rzeźbionych w stylu korynckim. Lipa. Masyw. Wielkość widoczna. |
|
|
|
Kapitele. Lipa. Wysokość 9 cm. |
|
Elementy dekoracyjne parawanów /10 szt./, obustronnie rzeźbionych i przeznaczonych do barwienia meblowego. Lipa, 55 cm. |
|
Deska ozdobna. Drewno klonowe.Kompozycja własna. |
|
Elementy większej całości. Barok. Lipa. Obróbka pod złocenie. |
|
Barokowy element większej dekoracji. Lipa, obróbka pod złocenie. |
|
Narożnik barokowej rzeźby, drewno lipowe, wielkość widoczna. |
|